dinsdag 20 november 2012

Rijnwoudse supermarkten wedden "op het verkeerde paard"

De visie van Alphenaar Reinder Kooistra over het feit dat supermarkten zich primair op de directe omgeving moeten richten kan worden onderschreven, dan zichzelf een regiofunctie toe te dichten.

De afsluiting van de Koudekerkse brug heeft Albert Heijn Koudekerk, Hoogvliet en Jumbo Hazerswoude Rijndijk een (tijdelijke) andere klantenkring bezorgd. Wellicht is jarenlang, met name door Albert Heijn Koudekerk, "op het verkeerde paard" gewed.

De "eigen" locale markt is de belangrijkste. Dat klanten "van buiten" naar een supermarkt trekken is mooi meegenomen, maar van een secundaire waarde. Een Digros wordt in Alphen overigens gemist. Alphen kent een niet bepaald evenwichting verdeelde supermarktdichtheid, en qua concerns te veel van hetzelfde.

Toch heeft Alphen een regiofunctie. Dat gaat in Hazerswoude en Koudekerk niet gebeuren. Er komen voorts in Leiden Roomburg, A4 locatie en aan de Willem Alexanderlaan in Leiderdorp ook nieuwe supermarkten. Die gaan ook Rijnwoudenaren trekken. Voor elke suprmarkt geldt: let op uw saek! Zeker in economisch mindere tijden!


Geen opmerkingen: